Fotografia ślubna – pomysł na biznes
Ślub to jedna z najważniejszych i najbardziej wyjątkowych chwil w życiu każdego człowieka. Dlatego też tak istotne jest uwiecznienie tego momentu, nie tylko w pamięci przyszłej Pary Młodej, ale również na zdjęciach. Profesjonalne sesje ślubne, robione zarówno przed sakramentalnym „tak”, jak i po wypowiedzeniu tych paru najważniejszych słów w życiu, to dziś już standard. Ten stały punkt zaślubin Polaków może stać się dochodowym interesem i świetnym pomysłem na biznes, bo w tej branży klientów nigdy nie brakuje. Do osiągnięcia sukcesu wystarczy zamiłowanie do fotografii, umiejętności oraz właściwie dobrany sprzęt. Nie posiadając pasji czy talentu, lepiej nie liczyć na karierę w tej dziedzinie.
Jak przygotować się do bycia fotografem ślubnym
Przyszły fotograf ślubny powinien zacząć od zainwestowania w profesjonalny i odpowiednio dobrany sprzęt fotograficzny. Na start w tym biznesie należy być przygotowanym na zainwestowanie w niego sporej ilości gotówki , jednak ten wydatek szybko powinien się zwrócić. Profesjonalny aparat fotograficzny posiadający wymienne obiektywy to wydatek rzędu od kilku do nawet kilkunastu tysięcy złotych. Na początku możemy zaopatrzyć się w średniej klasy lustrzankę cyfrową. Kolejnym niezbędnym elementem w branży fotografii ślubnej jest komputer z odpowiednim oprogramowaniem do obróbki zdjęć. Ponadto można nabyć także profesjonalną drukarkę, dzięki której będzie można przygotowywać klientom fotograficzne albumy pamiątkowe. Będzie to stanowiło dodatkowy atut naszej oferty.
Warto, aby fotograf ślubny zajmował się fotografią studyjną, artystyczną i plenerową. Dzięki temu klienci będą mogli wybrać tę opcję, która najbardziej ich interesuje oraz odpowiadającą ich potrzebom. Wówczas sprzęt należy powiększyć również o statywy, lampy fotograficzne, fototapety czy styropianowe dekoracje. Przykładowymi miejscami do wykonania sesji ślubnej w plenerze są np.: parki, lasy, zamki, pola z łanami zbóż, góry, morze, jeziora, zabytkowe kamienice czy pałace, miejskie mosty, wąskie uliczki starego miasta.
W celu podniesienia swoich kwalifikacji, warto udzielać się na wszelkich forach dotyczących fotografowania, czytać blogi o tej tematyce i poradniki, które na pewno podniosą kwalifikacje przyszłego fotografa weselno-ślubnego. Można także pokusić się o zrobienie kursu, szkolenia lub szkoły z zakresu fotografii.
Aby przebić się w tym biznesie, fotograf ślubny powinien również stworzyć własną, najlepiej profesjonalną stronę internetową i umieścić na niej wykonane przez niego zdjęcia przyszłych Par Młodych. Na samym początku mogą to być zdjęcia znajomych czy rodziny, które pokażą umiejętności portrecisty.
Jak założyć firmę
Jednoosobowa działalność gospodarcza stanowi najprostszą formą prowadzenia własnej firmy. Aby założyć własny zakład fotograficzny, należy złożyć w Urzędzie Miasta lub Gminy specjalny wniosek o bezpłatny wpis do ewidencji działalności gospodarczej (druk EDG-1). Jest to również wniosek o zgłoszenie do ZUS oraz urzędów: statystycznego i skarbowego. Warto zastanowić się nad możliwością uzyskania dofinansowania z Urzędu Pracy. Na założenie pierwszej własnej działalności gospodarczej można dostać 20 000 zł pożyczki, którą można później wykorzystać do zakupu profesjonalnego sprzętu fotograficznego.
Umiejscowienie firmy nie ma większego wpływu na powodzenie w tym biznesie. Klientów można przyjmować w biurze zlokalizowanym we własnym domu bądź w biurze umiejscowionym w najbardziej atrakcyjnej lokalizacji w mieście. Ten pierwszy wariant jest bardziej opłacalny, gdyż co miesiąc w naszym portfelu będzie pozostawało więcej gotówki. Należy jednak pamiętać o tym, że nasz zakład musi spełniać odpowiednie normy dotyczące rozmiarów lokalowych i instalacji elektrycznej.
Po założeniu własnej działalności bardzo ważną rolę odgrywa skuteczna reklama i promocja usług. Właściciel zakładu oferującego fotografię ślubną musi zadbać o odpowiednie wypozycjonowanie własnej strony WWW. Im wyżej będzie się ona znajdować w wyszukiwarkach, tym będzie on miał większą szansę na zdobycie klientów.
Zarobki fotografa ślubnego
Dziedzina biznesu jakim jest fotografia ślubna stanowi bardzo dochodowy interes, bo jest czymś, w co ludzie bardzo chętnie inwestują. W zależności od miesiąca i rodzaju sesji właściciel zakładu fotograficznego może zarobić od 1500 zł do 5000 zł. Nowo założona firma powinna mieć oczywiście na początku konkurencyjne ceny, aby zachęciły one do skorzystania z usług debiutującego fotografa ślubnego. Z czasem, już po osiągnięciu sukcesu oraz renomy zakładu ceny za sesję ślubne można podnieść.
Klucz do sukcesu
Pamiętajmy o tym, iż branża fotograficzna wymaga przede wszystkim bycia kreatywnym oraz nie powielania utartych schematów. Ważne jest to, aby osoba wykonująca zdjęcia myślała nad ciekawymi ujęciami, zarówno wykonywanymi w plenerze, jak i w studio. Dzięki temu zdobędzie ona zaufanie klientów i coraz więcej przyszłych małżonków będzie powierzało jej wykonywanie sesji z najważniejszego dnia w ich życiu.
- cze, 17, 2013
- 3 komentarze
Szukaj
Kategorie
- Artykuły
- Filmowanie ślubów i wesel
- Jak fotografować
- Pomysły na sesję zdjęciową
- Poradnik fotograficzny
- Programy do obróbki zdjęć
- Słownik fotograficzny
- Sprzęt fotograficzny
Najnowsze komentarze
- And - Fotograf nie wywiązał się z obowiązków – co zrobić?
- Karola - Fotograf nie wywiązał się z obowiązków – co zrobić?
- RADEK - Dystorsja
- Marcin - Fotografia a ochrona wizerunku
- Anonim - Dystorsja
O byciu fotografem ślubnym myślałem od dawna. Konkurencja jest naprawdę duża. Ale się nie poddawałem. W pierwszej kolejności zainwestowałem w aparat wysokiej jakości, a następnie zacząłem naprawdę dużo fotografować.
Od razu fotografowałeś na ślubach czy zaczynałeś od niższej rangi typu sesje zdjęciowe znajomych itp… ?
Na rynku konkurencja jest tak spora, że naprawdę ciężko się wybić. Dużo fotografów wybija się dzięki reklamowaniu się na facebooku, w końcu wielu uważa, że jest to najpotężniejszy serwis na świecie. I faktycznie ma moc. Tylko, że sama promocja nie wystarczy. Można się wypromować i mieć ogromny talent, ale firmę trzeba jakoś prowadzić, prawda? W dobrej organizacji chyba najlepsze są systemy CRM, ponieważ posiadają one różne funkcje niezbędne do zarządzania np. studiem fotograficznym. Nie są zbytnio skomplikowane. Od siebie chyba mogę polecić firmę Kamflex.